zondag 5 mei 2024

"Waarom draag jij altijd jurken?!" "Waarom altijd zo "formeel"?"

"Waarom draag jij altijd jurken?"
De meeste mensen vinden een spijkerbroek met een trui, een oud t-shirt of een joggingbroek, homewear en sportschoenen comfortabel.

Ik niet! Ik draag altijd jurken en word er weleens op aangesproken dat ik er niet uitzie zoals de meesten. Ik vind spijkerbroeken, truien, sportkleding en sportschoenen helemaal niet comfortabel. Zelfs thuis draag ik wat anderen als "formeel" zouden typeren. Voor mij is dit casual.

Ik heb bijna al mijn kleding van vintage-sites. Ik doe dat, omdat ik niets met modetrends heb. Op vintage-sites zijn leuke stukken uit collecties tot bijna een eeuw geleden te koop. Mijn oudste stukken zijn echte Franse wollen "gangsterjurken" uit de jaren-'80.

Het is meestal geen "echt" tweedehands wat ik draag; ik selecteer tweedehands kledingstukken waar de prijskaartjes nog aan zitten. 9 van de 10 keer zit een vintage kledingstuk zelfs onaangeroerd in de verpakking. Mensen zijn koopziek en kopen kleding die ze nooit dragen. Op Vinted zijn duizenden stukken te vinden die nooit zijn uitgepakt door de oorspronkelijke kopers.

Hierdoor heb ik zelf een mix van kleurrijke jurken, 50's-jurken, petticoats, robes manteau, Franse en Italiaanse kleding, merino, kashmier, leer en pinafores.

Een stevige jurk in 1953-stijl



Diva Catwalk, een fijn merk met jurken in knalkleuren, maar ook in formele tinten

Ik draag graag magenta, fuchsia, royaalblauw en knalrood











De muis van mijn buurtkat kom ik overal tegen







Blauwe kohlrandjes met een blauwe jurk, lekker ordinair!