donderdag 15 februari 2024

[Culinair] Zomerse voorbode: na grijs komt...nog meer grijs.

De voorbode van de zomer hangt in de lucht. Ieder voorjaar voelt, net als het aanbreken van het najaar, als een nieuw begin. 

Het is 15 februari 2024 en het is nu al 17 graden. Helaas slechts voor één dag: het wordt de komende weken weer grijs. Om er het beste van te maken, heb ik de ingrediënten voor een Mexicaanse mix in huis gehaald.

In de vijzel: guacamole. Ik heb de avocado uitgelepeld met een meloenlepel, de avocado platgestampt met een paar knoflookuien, een rode rawitpeper, zwarte peper, een paar kleine tomaten en limoensap. Ik heb er gemalen komijn aan toegevoegd. Morgen maak ik de Mexicaanse saus met Imperial Stout (bier), zwarte kidney, edamamebonen, maïs, gember, rawits, paprika's, komijn, knoflook en uien.

Bij de saus heb ik een bowl van mango, kiwi en appels, een slamix van rucola met lollo rosso en lollo bionda, cashewnoten en radijs en tortilla's voor bij de guacamole.

Foto van een eetplank met rode en groene rawit-chilipepers, knoflookuien, gürken, tomaten, avocado's, limoenen, een vijzel en stamper met zelfgemaakte guacamole, een bowl met mango, appels en kiwi.

Op de plank ligt een Pools mes, een handig gereedschap om verpakkingen mee open te snijden of steeltjes weg te halen van fruit.

Een dubbele upload van een afbeelding overkomt mij nogal eens met Blogger



Zomer: een kleurenexplosie van groene limoen, groene en rode pepers, tomaten en geeloranje mango