zaterdag 13 april 2024

De alledaagse wereld door mijn ogen

Deze foto's komen uit de tijd waarin ik slechts over een oude snapshotcamera beschikte, geen Photoshop en geen filters in huis had en op pad ging om te filmen wat ik onderweg tegenkwam. 

Mijn foto's uit de snapshot-tijd worden nog altijd gebruikt voor havenmagazines, catalogi, advocatenblogs, een hotel en websites. De foto's die ik maakte van de Velsertunnel zijn geliefd voor informatiepagina's en reportages over Rijkswegen. Mijn serie van de Locloods in Roosendaal is nu het decor in een hotel in het zuiden. De foto's die ik maakte op het dek van de Aeolus in Rotterdam, verschenen in "Ropeblock Catalog". Ik maak simpele, heldere foto's van herkenbare objecten uit het alledaagse leven. Bewerking heeft geen plaats in mijn fotoseries, ik kies een dag met de geschikte belichting.






Rechtbank Rotterdam

Gerechtsgebouw Rotterdam, met Deloitte in de ruiten

Overkapping Centraal Station (2012)

Aan boord van de Aeolus (2014).

Aeolus Rotterdam

Lift op Centraal Station (2012)

Urbex: de verlaten Locloods Roosendaal (2015)

Ventilatiegebouw Velsertunnel, Zuidzijde (2015)

Aliens! Velsertunnel, gezien vanuit Velsen-Zuid (2016)


Treinstation Blaak (2013)

VROM en OCW in Den Haag, 2013

VROM en OCW, Den Haag


Huisman en Mammoet: het aanleggen van werkschip CEONA in Schiedam

DOF Technip, Schiedam Vijfsluizen

DOF Technip



Het Nieuwe Luxortheater, 2015

P.I. De Schie, Rotterdam, 2014

Ventilatiegebouw Maastunnel

Evergreen, Maasvlakte I (2023)

Evergreen, Maasvlakte I (2023)

Maasvlakte (2023)

Maasvlakte, met Maersk in de verte

Velsen (2016)

Velsen, 2016

OMA Rotterdam

OMA Rotterdam

Rijswijk, Directie Noordzee

Rijswijk, Directie Noordzee

OMA De Rotterdam

Evergreen, de Maasvlakte




Boeienverzamelplaats, Kanaalweg Hellevoetsluis

Den Haag Centraal (2014)


Vlissingen

Babylon Hotel, Den Haag



De Rotterdam, Wilhelminapier

Parkeerdek Leipzig

Reflectie Erasmusbrug in De Rotterdam

Aeolus, Rotterdam