vrijdag 7 juni 2024

"Je stijl is te extravagant"

Ik vind het nog een moeilijke opgave om de kledingcode-"business casual" te shoppen. Ik houd erg van kleur en textuur. Kleding vind ik niet heel belangrijk, maar ik voel me onbewust aangetrokken tot felle kleuren en fijne texturen. In rood, magenta, royaalblauw, maar ook in monochroom, voel ik me het meest mezelf.

Als ik beige, lichtroze, bruin en grijs aantrek, is dat gewoon geen gezicht. Net zoals broeken, broekpakken, spijkerbroeken, sportschoenen en ruime kleding niet bij me staan. Met mijn Oost-Europese-Aziatische lichaamsbouw zit veel kleding ook letterlijk niet.

Ik maak het leven graag wat kleurrijker met uitgesproken stijlen. Ik doe dit met (gloednieuwe) tweedehands stukken, kleding die ik al sinds het voortgezet onderwijs heb, vintage stukken uit de jaren '50/'60/'70 en '80 en haarkleuring uit eigen keuken (een tinctuur van indigofera!).